اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بیش از 400 هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران طعمه حریق شده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 435 هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران در آتش سوزی‌ها دچار آسیب جدی شدند.

بیش از 400 هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران طعمه حریق شده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مجید نظری  اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 435 هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران  در آتش سوزی‌ها  دچار آسیب جدی شدند.

وی ادامه داد: امسال ۱۱فقره آتش سوزی  در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داده است که منجربه خسارت زیان باری به طبیعت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران  با اشاره به اینکه گسترده ترین آتش سوزی در ارتفاعات کوه خنگ بنار، کوه گوهر و کوه دیل گچساران رخ  داد، افزود: همچنین امسال  آتش سوزی  در مناطقی از جمله  پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک،  ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

نظری ابراز کرد:  در آتش سوزی منطقه خنگ بنار ((کوه گهر)) بیش از ۲۵۷ هکتار این منطقه  طعمه حریق شد که پس از پنج روز تلاش طاقت فرسا این آتش سوزی مهار شد.

 وی با بیان اینکه چهار فقره از این آتش سوزی در مراتع انبار شاهی رخ داده که بیش از ۱۱۳ هکتار از مراتع این منطقه دچار خسارت شد، گفت: همچنین در آتش سوزی‌های اخیر در ارتفاعات آبریگون(( کوه پهن)) بیش از 49 هکتار از مراتع این منطقه دچار خسارت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: بیش از 90درصد از آتش سوزی‌های رخ داده در مناطق مختلف شهرستان عمدی و عامل انسانی بود که تاکنون چهار نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش فارس، به گزارش فارس، 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

انتهای پیام/82031/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول